piątek, 21 października 2022

Fotografia psów

Jeśli znalazłaś się na tej stronie, prawdopodobnie spotkałyśmy się właśnie gdzieś w psim świecie i otrzymałaś moją wizytówkę. 

Zastanawiasz się co mogę Ci zaoferować - poniżej znajdziesz krótki opis.

Neuron - sesja w parku

ZDJĘCIA Z WYSTAW

Kynologia jest moją wielką pasją. Mam za sobą wiele kursów, w tym te organizowane przez Związek Kynologiczny w Polsce. Sama biorę udział w wystawach.


Moja suczka Siri na wystawie w Golubiu Dobrzyniu

Dzięki temu wiem jak ważne są pamiątki z wystaw. Często jesteśmy sami, lub członkowie rodziny są tak przejęci, że zapominają o zrobieniu pamiątkowego ujęcia. 

Wtedy wkraczam ja ;). Nieważne czy to Wasza pierwsza wystawa, czy może jesteście wieloletnimi wyjadaczami. Każda wystawa niesie za sobą inne uczucia.

Może będzie to zwycięstwo rasy, Wasz debiut wystawowy, pierwszy CAC, świetny opis u wymagającego sędziego, a może po prostu pierwszy raz, kiedy udało Wam się przebiec po ringu bez zarzutu po żmudnych treningach? Jestem obok, by uchwycić te chwile. 

Piękny moment między właścicielką i jej psem

Spotkacie mnie zarówno na wystawach na trawie, jak i tych halowych. 

Airdale terrier - wystawa Golub Dobrzyń

Staram się uchwycić Waszego pupila zarówno w ruchu jak i w statyce. Po wystawie otrzymujecie galerię swojego psa (lub psów, jeśli wystawialiście więcej niż jednego) z możliwością wyboru zdjęć. System jest prosty - wystarczy podać maila, a potem ulubione ujęcia oznaczacie serduszkami.

Owczarek szetlandzki na wystawie w Białymstoku


Whippet na wystawie halowej w Nowym Dworze Mazowieckim


Przy wystawach liczy się szybkość. Wiem, że jak najszybciej chcecie pochwalić się sukcesami znajomym lub w mediach społecznościowych.

Z tego względu zdjęcia w galerii są tylko delikatnie obrobione - wolę poświęcić czas na dokładną edycję wybranych ujęć niż wszystkich kilkunastu (a czasem kilkudziesięciu). Zdjęcia wysyłam gdy tylko otrzymam przelew.

Profil Owczarka australijskiego uchwycony w Golubiu Dobrzyniu


Poniżej możecie zobaczyć przykładowe zdjęcie przed i po obróbce. W procesie dostosowuję: balans bieli, ekspozycję, jasność, kolory, usuwam niektóre odwracające uwagę przedmioty, zmniejszam saturację kolorów w tle.

Pomeranian, zdjęcie przed

Zdjęcie po: dokadrowane tak, żeby uwaga skupiona
była na psie, balans bieli, rozjaśnienie, dostosowanie kolorów


SESJE PORTRETOWE

Bardzo lubię tworzyć psie portrety. Ukazują one piękno czworonogów. Bardzo cieszę się, że zdążyłam uchwycić jeszcze moją ukochaną suczkę Janyę, która odeszła w czerwcu tego roku. W takim momencie każde zdjęcie jest nad wyraz cenne. Teraz moją dzielną modelką jest Siri - owczarek australijski - nieco ponad roczny synonim energii :).


Janya [*], moja cierpliwa modelka - sesja w ogrodzie,
pokazuje cechę typową dla jej charakteru - dużą czujność


Siri - wulkan energii - sesja w parku, pokazanie głowy

Jak wygląda sesja?

Sesja zazwyczaj trwa około 2 godzin. Czas trwania zależy głównie od psa - jego umiejętności, samopoczucia. Nie robimy nic na co pies nie ma siły lub ochoty, jego komfort jest priorytetem.

Pies nie musi być wyszkolony. Oczywiście - bardzo pomaga, jeśli umie usiedzieć w miejscu lub zostać, ale poradzimy sobie z różnymi przypadkami :). 

Przed sesją zbieram krótki wywiad z właścicielem - co pies potrafi, czy ma coś, co lubi robić. Pytam oczywiście o preferencje co do ujęć, czy zależy na jakimś szczególnym - może zdjęcie w pozycji wystawowej, albo specjalna perspektywa czy poza.

Izzy pracuje jako ratownik ze swoją właścicielką.
Zależało mi, by uchwycić ich relację

Izzy jest psem dobrze wyszkolonym, więc mogliśmy pozwolić
sobie na nieco trudniejsze kadry

Podczas sesji robimy kilka fotografii w jednym miejscu, a następnie spokojnie przemieszczamy się w kolejne. Gdy ja przygotowuję sprzęt pies spędza czas z właścicielem. Dbam, by zwierzę nie przemęczyło się. Na sesję właściciel powinien zabrać mnóstwo pysznych smaczków dla pupila, ukochane zabawki, wodę. Jeśli pies nie jest odwoływalny przyda się długa linka.

Siri w sesji miejskiej na warszawskiej Woli

Booster w pociągu SKM - spontaniczny pomysł przy okazji
powrotu z naszej sesji w lesie

Topa w parku

Po sesji

Procedura przypomina nieco tą wystawową - otrzymujesz ode mnie link do galerii i oznaczasz serduszkami te, które chcesz wybrać. Tutaj jednak obróbka ma olbrzymie znaczenie, dlatego zajmuje znacznie dłużej. Chcę wydobyć z danej sceny jak najwięcej. Edycja nadaje charakter i klimat całej fotografii. Co uważam za istotne to dopasowanie nastroju zdjęcia do charakteru i miny psa. Intensywnie wpatrujący się Wilczak Czechosłowacki będzie wyglądał śmiesznie w jasnych, radosnych barwach. Z kolei słodki Cavalier usadzony w kwiatkach nie ma sensu w mrocznym klimacie :). Poniżej umieściłam kilka portretów, które pokazują jak wyglądają zdjęcia przed i po obróbce. 

Oryginalne zdjęcie z sesji - pokazuje pięknie więź z właścicielką
bez konieczności pokazywania twarzy

Zdecydowałyśmy z klientką o zmianie kolorów podczas obróbki - cieplejsze tony
lepiej oddają klimat wakacji, kiedy zdjęci było robione; pasuje do tatuażu ze słonecznikiem;
usunęłam również przeszkadzającą trawę, aby bardziej uwidocznić psa

Zdjęcie przed obróbką

Po obróbce: dostosowany balans bieli, zmienione kolory, wyraźne rozjaśnienie,
rozszerzenie kadru, usunięcie konara i szelek.

Cały czas rozwijam swoje fotograficzne umiejętności. Jako jedyna (jak na razie) Polka jestem częścią międzynarodowej grupy Inspawration Community, która prowadzona jest przez znaną australijską fotografkę psów - Emily Abrahams.

Jeśli jesteś zainteresowana sesją swojego psa, napisz do mnie maila - z chęcią odpowiem na wszelkie pytania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz